سایت تخصصی فیلمسازی
قالب وبلاگ
سایت تخصصی فیلمسازی
آموزش حرفه ای فیلم سازی, تصویر برداری, عکاسی  
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت تخصصی فیلم سازی و آدرس filmmaker.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پاپیون" فیلمی است محصول آمریکا که در سال ۱۹۷۳میلادی بر اساس رمانی واقعی از "هنری چاریر" با بازی "استیو مک کوئین" و "داستین هافمن" ساخته شد و در رشته بهترین موسیقی متن نامزد جایزه اسکار شد.

 

"هنری چاریر" یا "پاپیون" (استیو مک کوئین) فردی است که به اتهام قتل یک واسطه در دادگاهی در فرانسه محاکمه شده و برای گذراندن دوران محکومیت باید به گویان فرانسه برود ولی خود او منکر هرگونه دخالت در قتل است و مدعی است که برای او پاپوش درست کرده‌اند.

در طول مسیر وی با "لوئیس دگا" (داستین هافمن) آشنا می‌شود. دگا به دلیل جعل کردن اوراق قرضه ملی فرانسه برای دوران محکومیت راهی گویان است. دگا به طریقی مقدار زیادی پول را با خود حمل می‌کند و اکثر زندانیان همراه آنان این موضوع را می‌دانند. دگا ناچار می‌شود پیشنهاد پاپیون مبنی بر مراقبت از وی را بپذیرد و در مقابل هزینه فرار او را متقبل شود. این، سرآغاز آشنایی این دو است. در نهایت پس از سال‌ها تلاش و سه بار فرار نافرجام پاپیون موفق به فرار می‌شود ولی دگا با او نمی‌رود.

فیلم "پاپیون" یا "پروانه" سومین همکاری "جری گلداسمیت" با کارگردان این فیلم یعنی "فرانکلین جی شافنر" است که آهنگسازی و ساخت موسیقی متن آن را برعهده داشت.

موسیقی فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین موسیقی متن فیلم در سال۱۹۷۴میلادی شد و جزء یکی از برترین موسیقی‌ها در دنیای سینما به شمار می‌آید. موسیقی بسیار زیبایی که تجلی‌بخش معنای واقعی آزادی و رهایی در وجود هر انسانی است.

"جری گلداسمیت" در ۲۰ فوریه سال ۱۹۲۹میلادی در لس‌آنجلس به دنیا آمد، در سن 6 سالگی شروع به نواختن پیانو کرد. "جری" را همیشه با آهنگسازان بزرگ از جمله "جان ویلیامز"، "هنری مانچینی"، "هانس زیمر" و "انیو موریکونه" مقایسه کرده‌اند که البته کارهایشان هم بی‌شباهت به هم نیستند. "جری گلداسمیت" در روز ۲۱ ژوئیه سال ۲۰۰۴ میلادی در گذشت.

منبع: هنر آنلاين

دانلود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:19 ] [ امید ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 253
بازدید ماه : 246
بازدید کل : 204223
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1

فال حافظ

  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ